Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ženství, feminismus, Kongres žen

  Tento námět o ženách mám na mysli už dlouho. Dlouho nad ním přemýšlím a snažím se ho jako žena popsat.

 

Ženství – to se dá definovat různě. Ženství vnímá každý jinak. Někdo jen jako vnější krásu, pohlednost a upravenost ženy, bujné vnady. Jiní zas vidí za ženstvím schopnost rodit děti, pečovat o ně, schopnost zabezpečit chod domácnosti.

Podle mě, je to tak nějak všechno dohromady. Péče o potomstvo, o rodinný krb, chod domácnosti, zaměstnání a ještě dokážeme být upravené a šik. Zvládnout toto všechno je velmi náročné, a proto bychom my ženy, měly být hrdé na to, co dokážeme. Bohužel mám pocit, že dnešní doba ženskost upozaďuje. Dokonce bych řekla že tuto roli přebírají zženštilí muži. Ale o tom někdy příště.

Feminismus – taktéž velmi těžce definovatelné. A právě proto si každý může feminismus vykládat po svém. Nicméně cituji z Wikipedie : Feministické hnutí je velice různorodé a štěpí se na mnoho křídel a směrů - od umírněných hnutí prosazujících základní lidská práva pro ženy např. v konzervativních muslimských zemích, či dříve v oblastech Západního světa, až po nejradikálnější směry feminismu, které sahají až k popírání jakýchkoliv rozdílů v dispozicích pohlaví, nebo propagují vyloženě nepřátelský přístup k mužům. (1)

Já se řadím k těm umírněným. Proč? Protože si nepotřebuji dokazovat jak moc jsem užitečná. Já to vím. Ano, kariéra, postavení, vysoký plat jsou velmi lákavé. Nicméně mě to spíše táhne k dětem, ke spokojenému manželství. K pohodě u rodinného krbu. S hrdostí o sobě říkám, že jsem kvočna. Ano, pro mě je na prvním místě rodina a pak teprve kariéra. A tak to i zůstane, protože tak mi to vyhovuje, a takto jsem šťastná. A o to jde. Feminismus je pro mě to, když je žena spokojena sama se sebou v tom, co dělá. Pokud někoho uspokojuje kariéra a práce, je to v pořádku. Pokud se jiná žena cítí líp „u plotny“ tak je to taky v pořádku. Hlavně mít se ráda, a být na sebe hrdá. To je to, oč tu běží. A taky, nevnucovat a nenutit svůj postoj a svůj způsob života jako vzor dokonalé ženy. Nejsme roboti, nejsme stroje a ta různorodost je krásná a osvobozující.

Kongres žen – tímto se dostáváme k jádru pudla. Narazila jsem na stránky kongresu žen. (2) Při pročítání jsem nestačila zírat. Jedná se zřejmě o ten radikálnější směr feministek, které poukazují na to, že žen je zaměstnáno míň než mužů. (3) Asi pozapomněly na fakt, že některé ženy jsou doma na rodičovské dovolené, a starají se o budoucí daňové poplatníky, což může statistiky zkreslovat.

Líbí se mi, jak na svých stránkách píší o své apolitičnosti, ale jejich druhý ročník zaštítili premiér Bohuslav Sobotka a ministr pro lidská práva Jiří Dienstbier.(4) Inu, politické body nahoniti je třeba.

Celý Kongres žen by mi byl ukradený, ať si požadují více pracovních pozic na vysokých postech, v médiích apod. Je to jejich svaté právo. Je to jejich přesvědčení, že to tak má být, a něco pro to dělají. Snaží se, je to v pořádku. Povyšují se nad jiné ženy mého typu, to beru. Já jimi taky můžu pohrdat. Od toho máme demokracii a svobodu slova.

Co mě ale dost namíchlo, byl jejich dopis výzva médiím, (5)kde vyzývají, aby média informovala proimigračně. Aby nezvala odpůrce imigrace do debat. No kde to jsme? Cenzura už je i tak dost veliká a omezení prostoru pro vyjádření odpůrců imigrace funguje dokonale.Výzva médiím od Kongresu žen může být vnímána i tak, že Kongres žen mluví za všechny ženy.

Tímto já prohlašuji, že za mě Kongres žen nemluví!!! Nesouhlasím s ním, a vadí mi že má v názvu slovo žena, což je zavádějící. Jako žena se distancuji od Kongresu žen.

(1) https://cs.wikipedia.org/wiki/Feminismus

(2) http://kongreszen.cz/

(3) http://kongreszen.cz/postaveni-zen-v-cr/

(4) http://kongreszen.cz/o-kongresu-zen/

(5) http://my89.cz/vyzva-mediim-prestante-sirit-strach-z-uprchliku/

 

 

Autor: Bohumila Patáková | sobota 1.8.2015 12:15 | karma článku: 25,65 | přečteno: 830x
  • Další články autora

Bohumila Patáková

Diskriminace – umělý výmysl pro útisk slušných lidí

Diskriminace neexistuje. Je to jen výmysl, aby se mohly čerpat dotace a fondy. Je to jen berlička pro lidi, jež nehodlají dodržovat zákon, je to zástěrka, černá díra financí

5.1.2016 v 10:24 | Karma: 40,91 | Přečteno: 1782x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Šabatová pro mě není ombudsmanka

Spousta z Vás mě prosí, abych zveřejnila odpověď ombudsmanky na můj dopis. To bohužel udělat nemohu. Žádná odpověď totiž není.

19.11.2015 v 9:37 | Karma: 44,03 | Přečteno: 3009x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Inkluze, aneb sociální inženýrství v praxi

Ve čtvrtek jsem se jako divák zúčastnila pořadu Máte Slovo. Bohužel v samotném pořadu, ani po tom, nebylo dost prostoru na vyjádření všeho, co inkluze znamená.

7.11.2015 v 12:15 | Karma: 47,46 | Přečteno: 11454x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Sáhnout si na dno

Arogance, nadřazenost a výsměch potřebným, upřednostňování migrantů před našimi spoluobčany mě od sluníček mrzí nejvíc.

4.9.2015 v 9:50 | Karma: 39,10 | Přečteno: 1616x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Kritika za psaní čísel na ruku?

Tak si nás zas podala média, zejména Italská a Německá, a přirovnávají nás k nacistům. Za psaní čísel na ruku migrantům.

3.9.2015 v 9:06 | Karma: 42,94 | Přečteno: 3678x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Pravdoláskaři = islám

Aneb akce konva na vratech domu Konvičkových očima ženy z druhého konce republiky. Žert hodný odsouzení.

2.9.2015 v 9:23 | Karma: 41,33 | Přečteno: 2939x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Kdo se bojí?

Všeobecně nás, odmítače ilegálních migrantů označují za xenofoby. Kdo se ale bojí doopravdy? Kdo je tu podělaný strachy?

31.8.2015 v 8:10 | Karma: 35,55 | Přečteno: 1060x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Poznatky z Bystřice pod Hostýnem

V pátek, 28.8.2015 jsme se vydali do Bystřice pod Hostýnem zjistit, jak to vypadá s možností ubytování uprchlíků.

30.8.2015 v 17:28 | Karma: 31,26 | Přečteno: 1229x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Podej prst...

Aneb pochopení myšlenkových pochodů pana Michaela Kocába. Znáte to pořekadlo, kdy se jistých lidech říká, že když jim podáte prst, utrhnou Vám celou ruku?

26.8.2015 v 9:45 | Karma: 39,18 | Přečteno: 1824x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Požaduji!!!!

Rozhodla jsem se začít chovat jako uprchlík? V žádném případě!! Migranti požadují, nárokují si, dožadují se, protestují......

25.8.2015 v 11:24 | Karma: 44,50 | Přečteno: 5523x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Konspirační teorie?

O různých konspiračních teoriích ráda čtu, ale nejsem zrovna příznivcem jejich vytváření. Protože pokud k nim není reálný základ, je to jen fantas, čtení pro zábavu.

6.8.2015 v 10:51 | Karma: 27,73 | Přečteno: 1460x | Diskuse| Ostatní

Bohumila Patáková

Humanitární pomoc pro Kurdy

První část pojednává zejména o tom, jak jsem se k této akci dostala. A taky proč jsem se začala angažovat.

29.7.2015 v 19:08 | Karma: 20,85 | Přečteno: 489x | Diskuse| Ostatní

Bohumila Patáková

Asi jiná liga

Původně jsem to chtěla hodit za hlavu. Nedá mi to, a musím reagovat a trošku se v tom vrtat. Jsem už taková od přírody.

19.7.2015 v 18:08 | Karma: 35,80 | Přečteno: 1491x | Diskuse| Ostatní

Bohumila Patáková

Otevřený dopis ombudsmance Šabatové

Vážená paní Šabatová, ráda bych věděla, čí zájmy vlastně hájíte. Budu Vám vděčná, když mi to vysvětlíte.

17.7.2015 v 11:45 | Karma: 49,16 | Přečteno: 36069x | Diskuse| Ostatní

Bohumila Patáková

Průzkum jedné placky

Již pár týdnů chodím mezi lidi s plackou BPI (Blok proti islámu) připnutou na hrudi. Už je vlastně mou součástí

12.7.2015 v 18:23 | Karma: 43,67 | Přečteno: 4476x | Diskuse| Ostatní

Bohumila Patáková

Kurdové – Kurdistán

Nejsem odborník na Kurdy, jsem jen obyčejný člověk, a tento blog je jen čistě můj názor. Moje úvaha nad jejich osudem.

12.7.2015 v 11:10 | Karma: 33,73 | Přečteno: 1488x | Diskuse| Ostatní

Bohumila Patáková

Uzavření hranic-konec svobody?

V 89. jsme si klíčema vyzvonili svobodu a teď ji chcete pohřbít?Tato slova jsem našla na jedné diskusi na FB.

28.6.2015 v 9:14 | Karma: 46,62 | Přečteno: 7805x | Diskuse| Ostatní

Bohumila Patáková

Otevřený dopis předsedovi vlády

Vážený pane premiére, těší mě, že odmítáte kvóty EK na uprchlíky. Avšak nelíbí se mi, že hodláte přijmout ony migranty DOBROVOLNĚ.

25.6.2015 v 7:47 | Karma: 42,15 | Přečteno: 2766x | Diskuse| Ostatní

Bohumila Patáková

Blok proti islámu a já

Proč jsem se přidala do bloku proti islámu a proč se aktivně podílím na jeho rozvoji? Je tolik důvodů, že by to vydalo na blogový seriál. Tak aspoň ve zkratce.

21.6.2015 v 12:21 | Karma: 39,23 | Přečteno: 1841x | Diskuse| Ostatní

Bohumila Patáková

Ještě jsem neřekla poslední slovo

Je mi zcela jasné, že pořadu Máte slovo ze dna 11.6. se strhne lavina blogů na toto téma. Ani já nebudu vyjímkou.

12.6.2015 v 16:04 | Karma: 39,50 | Přečteno: 1344x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3842x
Především jsem matka, která má díky politickému dění obavy o budoucnost svých dětí. Jsem členkou Naštvaných Matek

členka BPI

Seznam rubrik