Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Uzavření hranic-konec svobody?

V 89. jsme si klíčema vyzvonili svobodu a teď ji chcete pohřbít?Tato slova jsem našla na jedné diskusi na FB.

Vlivem všech událostí kolem migrantů, teroristických útoků, a podrazu pana premiéra, jsem se rozhodla popsat, jak to vidím já.

V letech 1995 až 2000 jsem žila v jedné obci na moravsko-slovenském pomezí. Přímo na konci obce byl hraniční přechod se Slovenskem. Žilo se tam poměrně dobře. Slovenští občané denně procházeli přes hranice do práce, tudíž byli nuceni dvakrát denně ukázat občanku. Ale nikomu to nevadilo. Brali to jako samozřejmost.

Stejně tak jsme my, občané ČR vyráželi na výlety na slovenskou stranu. Nikdo neviděl problém v kontrole na přechodu. Byla to taková automatika, taková samozřejmost.

Sice velmi ojediněle, ale i tak se občas stalo, že některý běženec zabloudil z okolních lesů do vesnice, kde ho občané našli někde na zahradě či v sadu. Byly to výjimečné případy a hned zasáhla cizinecká policie, která v obci sídlila.

S přáteli jsme hlavně v létě trávili víkendy v blízkém lese na chatě. Velmi často nás kontrolovali pohraničníci. Takže mít u sebe OP i když se odskočilo třeba jen na houby, bylo samozřejmostí. A nikomu to nevadilo. Přišlo nám to normální.

Měla jsem tam i kamarádku, co pracovala u cizinecké policie. Nejednou ji povolali, třeba i v noci, kvůli chyceným běžencům, mezi nimiž byla i žena, aby udělala prohlídku. Takové případy byly časté a to značilo, že pohraniční a cizinecká policie dělala svou práci.

Pak vznikl Schengen, ustaly kontroly, vytratila se jak pohraniční, tak cizinecká policie.

Nyní se ozývají hlasy hlasy pro uzavření hranic. K nim se přidávám i já. Na druhé straně se ozývají hlasy, že je to omezení svobody.

Já se cítila svobodněji a bezpečněji když kontroly byly. Měla jsem svobodu volného pohybu po naší zemi a to i v příhraničí. Mohla jsem svobodně vycestovat. Takže tím, že byly hranice, a pak se najednou otevřely, jsem žádný příliv extra svobody nepocítila. Naopak, nyní už bych do těch lesů, do té chaty nešla. Strach z migrantů, kteří se mohou pohybovat, a pohybují v příhraničí mi to nedovolí. Takže teď už svobodu necítím, když se bojím jít na místa, kam jsem dříve chodívala bez obav a ráda. Z obavy o bezpečnost nemám svobodu volného pohybu ve vlastní zemi. A to díky otevřeným hranicím.

Uzavření hranice nám svobodu nevezme. Naopak, dá nám svobodu beze strachu se pohybovat po své vlasti. Bez rizika běženců, kteří přijeli jen drancovat Evropu.

Už teď je počet zadržených ilegálních uprchlíků trojnásobně vyšší, než bývá obvyklé. A ani netušíme, kolik jich zadrženo nebylo. Kolik jich běhá po republice.

Proto jsem pro obnovení hranic, aby se zamezilo vstupu ilegálním migrantům ke vstupu na naše území. Abychom dál mohli žít beze strachu, bez obav.

 

Autor: Bohumila Patáková | neděle 28.6.2015 9:14 | karma článku: 46,62 | přečteno: 7805x
  • Další články autora

Bohumila Patáková

Diskriminace – umělý výmysl pro útisk slušných lidí

Diskriminace neexistuje. Je to jen výmysl, aby se mohly čerpat dotace a fondy. Je to jen berlička pro lidi, jež nehodlají dodržovat zákon, je to zástěrka, černá díra financí

5.1.2016 v 10:24 | Karma: 40,91 | Přečteno: 1782x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Šabatová pro mě není ombudsmanka

Spousta z Vás mě prosí, abych zveřejnila odpověď ombudsmanky na můj dopis. To bohužel udělat nemohu. Žádná odpověď totiž není.

19.11.2015 v 9:37 | Karma: 44,03 | Přečteno: 3009x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Inkluze, aneb sociální inženýrství v praxi

Ve čtvrtek jsem se jako divák zúčastnila pořadu Máte Slovo. Bohužel v samotném pořadu, ani po tom, nebylo dost prostoru na vyjádření všeho, co inkluze znamená.

7.11.2015 v 12:15 | Karma: 47,46 | Přečteno: 11454x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Sáhnout si na dno

Arogance, nadřazenost a výsměch potřebným, upřednostňování migrantů před našimi spoluobčany mě od sluníček mrzí nejvíc.

4.9.2015 v 9:50 | Karma: 39,10 | Přečteno: 1616x | Diskuse| Občanské aktivity

Bohumila Patáková

Kritika za psaní čísel na ruku?

Tak si nás zas podala média, zejména Italská a Německá, a přirovnávají nás k nacistům. Za psaní čísel na ruku migrantům.

3.9.2015 v 9:06 | Karma: 42,94 | Přečteno: 3678x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12

Lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého asistenta ze...

Vyberte si jednotku a pozici. Ukrajina se snaží nalákat nové rekruty

24. dubna 2024  10:01

Daleko od zákopů, v nových centrech po celé Ukrajině, nabízejí civilní náboráři vyzbrojení...

KOMENTÁŘ: Na vině je přece vždycky žena... Feriho případ odstartoval změny

24. dubna 2024

Premium Tři roky nepodmíněně a zaplacení odškodného třem obětem. Takovým potvrzením rozsudku v pondělí...

Opilá policistka, která zaklekla dívku před klubem, nijak potrestaná nebyla

24. dubna 2024  9:55

Policista, který v únoru na pražském Smíchově brutálně napadl a zaklekl 19letou dívku, byl zproštěn...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3842x
Především jsem matka, která má díky politickému dění obavy o budoucnost svých dětí. Jsem členkou Naštvaných Matek

členka BPI

Seznam rubrik